Kína felforgatná a repülést
Kína lenyomná a NASA-t és a Lockheed Martin a saját Concorde-utód fejlesztésével. A Comac C949-es repülőgépe a vállalat ígérete szerint 11 ezer km-es hatótávolsággal rendelkezik majd.
Kína lenyomná a NASA-t és a Lockheed Martin a saját Concorde-utód fejlesztésével. A Comac C949-es repülőgépe a vállalat ígérete szerint 11 ezer km-es hatótávolsággal rendelkezik majd.
Nagy erőkkel zajlik a mentés a Ronald Reagan nemzeti repülőtér közelében. Nem tudni, vannak-e túlélői a balesetnek
A gépen 259 utas volt és száz sertés a raktérben.
Hetedik repülési tesztjét is sikerrel teljesítette az XB-1 nevű repülőgép-demonstrátor, amely során a sebességi mellett a magassági rekordját is megdöntötte.
A brazil Embraer repülőgépgyártó cég automatizálta az utasszállító repülőgép felszállását, amivel 560 km-re elegendő üzemanyagot takarít meg minden egyes felszállásnál. A teljes bevezetést 2025 végére ígéri a vállalat.
Újabb szivárogtató tálalt ki a Boeing ügyeiről, ezúttal arról, hogy miként próbált a cég elrejteni hibás, nem megfelelő alkatrészeket a légügyi hatóságok elől – és mi történhetett ezekkel a darabokkal.
Turbulencia miatt szörnyethalni egy repülőn? Az e heti eset nem példátlan, de nagyon ritka. A megelőzés technikájával egyelőre csak kísérleteznek. Közben a klímaváltozás súlyosbíthatja a kilátásokat.
39 flamingó pusztult el Mumbaiban, amikor az Emirates egyik járata elgázolta a madarakat.
A balesetet szenvedett járat utasainak és személyzetének egy részét különgéppel szállították Bangkokból Szingapúrba.
Egy Boeing 747-400-as utasszállító hajtóműve már a futópályán lángokat bocsátott ki, de végül el tudott emelkedni. A pilóták úgy döntöttek, visszafordulnak és leteszik a gépet.
2014. március 8-án tűnt el a Malaysian Airlines MH370-es járata 239 emberrel a fedélzetén. Az azóta eltelt tíz évben vadabbnál vadabb elméletek születtek, minden idők legnagyobb kutatását folytatták le a roncsok után két tengeren és négy kontinensen, a repülés biztonsági és technikai szabályait is megváltoztatták, hogy ne lehessen még egyszer akkora hibákat elkövetni, mint az eltűnés éjjelén, a légitársaság pedig becsődölt. Épp csak egy dolog nem derült ki: mi történt a géppel.
Kibertámadást hajtottak végre ismeretlenek az izraeli El Al légitársaság két járata ellen. A repülőket el akarták téríteni a terroristák, a pilóták éberségén múlt, hogy nem történt baj, és a gép biztonságban leszállhatott.
A férfi azután lépett, hogy a Guatemala Citybe tartó repülőgép órákig a kifutópályán rekedt, és az utasok nem kaptak sem légkondicionálót, sem vizet.
Minden valószínűség szerint madárrajjal ütközhetett a dél-koreai T'way Air egyik Boeing 737-es repülőgépe, ami miatt a pilótafülke szélvédője is berepedt.
A személyzet bakizott, valószínűleg a rossz idő miatt nem találták el a kifutópályát.
A járattörlések egyes szakértői becslések szerint 132 millió eurós veszteséget jelenthetnek a magyar fapados légitársaság számára.
Bár a C919-essel Kína a külföldi technológiától való függését csökkenteni, az alkatrészek jelentős részét importálni kell.
Az amerikai Venus Aerospace azt tervezi, hogy leghamarabb 2030-ban már utasokat szállíthat a speciális repülőgépe. Egy fontos tesztet most sikerült elvégezni.
Az EasyJet hétfői, Reykjavikból Manchesterbe tartó járatának pilótája úgy gondolta, érdemes mindenkinek megnéznie az élénken világító északi fényt.
A Qatar Airways még 2014-ben vette át azt a Boeing 787-est, ami egy furcsa manőverrel indította útját Dohából Koppenhágába. Az okokat egyelőre még vizsgálják.